Χαράλαμπος Καρκούλας

Λογοπεδικός
Υποστήριξη της ομιλίας και της επικοινωνίας

Ειδικότητα Λογοθεραπείας στο σχολικό πλαίσιο ο Χαράλαμπος Καρκούλας, είναι λογοθεραπευτής με επαγγελματική εμπειρία από το 2001. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο τμήμα Λογοθεραπείας της πανεπιστημιακής ιατρικής σχόλης της Πάντοβα της Ιταλίας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοθεραπείας και έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος έκδοσης από την Περιφέρεια Αττικής. Οι ηλικιακές ομάδες στις οποίες απευθύνεται αφορούν κυρίως παιδία, από δύο (2) έως δώδεκα (12) ετών.

Έχει εργαστεί ως λογοθεραπευτής παιδιών και εφήβων σε ιδιωτικές δομές όπως κέντρα αποκατάστασης, θεραπευτήρια, νοσοκομεία και παιδικούς σταθμούς, ενώ έχει συνεργαστεί ως επόπτης και εισηγητής σεμιναρίων με ιδιωτικά κέντρα δημόσια Νοσοκομεία και παιδικούς σταθμούς, δήμους, δομές δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, καθώς επίσης επιστημονικά κέντρα μελέτης και έρευνας. Επίσης παρέχει σε επαγγελματίες υγείας, εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές, συμβουλευτικού τύπου ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες, ως επόπτης, ενώ έχει συνεργαστεί με την νευρολογική κλινική του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (ΝΝΑ) για την εκπόνηση επιστημονικών άρθρων και ομιλιών, στο πλαίσιο μελέτης και ερευνάς.

Το εμπειρικό κλινικό του πεδίο αφορά την αξιολόγηση, θεραπεία και αποκατάσταση παιδιών με αναπτυξιακές και γλωσσικές διαταραχές, διαταραχές λόγου ομιλίας και επικοινωνίας, μαθησιακές δυσκολίες, ελλείματα προσοχής, νοητική στέρηση, σύνδρομα και νευρολογικές εγκεφαλικές παθήσεις. Έχει ειδικευτεί στον αυτισμό, λεκτική δυσπραξία, ελλείματα που αφορούν το Εποπτικό Σύστημα Προσοχής και Εκτέλεσης, Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές και μαθησιακές δυσκολίες.

«Ασχολούμαι με την επιστήμη της λογοθεραπείας από το 2001 ως θεραπευτής αλλά και ως επόπτης. Είμαι παντρεμένος και έχω δυο παιδιά. Ζω και εργάζομαι στη Σαλαμίνα όπου και μεγάλωσα εκεί με ένα μικρό διάλειμμά απουσίας για πτυχιακές σπουδές στην Ιταλία.

Το ενδιαφέρον μου για την λογοθεραπεία αφορά, πέραν του θεραπευτικού πλαισίου, επίσης και το επιστημονικό πεδίο μελέτης και έρευνας. Η συνεχής επιμόρφωση αλλά και εκπαίδευση σε τομείς που αφορούν την επιστήμη της λογοθεραπείας είναι βασική προϋπόθεση για την διαμόρφωση ενός έγκυρου θεραπευτικού χαρακτήρα. Έτσι επιδιώκω το συνεχή εμπλουτισμό του γνωσιακού μου πεδίου, παρακολουθώντας σεμινάρια, ειδικεύσεις και σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες αλλά και πρακτικές. Καθώς επίσης μοιράζοντας τις εμπειρίες μου και τις γνώσεις μου, ως εισηγητής σεμιναρίων αλλά και ως επόπτης.

Για εμένα, λογοθεραπεία, είναι επίσης, η χαρά του να προσφέρεις, του να δίνεις και να παίρνεις. Έτσι θεωρώ ότι η δουλειά μου, αλλά και η δουλειά όλων μας (ως γονείς, δάσκαλοι, θεραπευτές, άνθρωποί) είναι υποχρέωση μας και δικαίωμα των παιδιών να δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό, και αυτά, έτσι απλά να μας χαρίζουν τα χαμογελά τους. Ο ρόλος μου στο σχολείο είναι η κλινική παρατήρηση των παιδιών στο σύνολο της τάξης, η ατομική αξιολόγηση και θεραπεία αυτών. Καθώς επίσης η ενημέρωση και καθοδήγηση των γονέων. Η καθοδήγηση και εκπαίδευση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της θέσπισης στόχων και δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών.»