
Λάουρα Νικολάου
Ενδυνάμωση των κινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων
Ειδικότητα Εργοθεραπείας στο σχολικό πλαίσιο η Λάουρα Νικολάου είναι εργοθεραπεύτρια με εξειδίκευση σε παιδιά κάθε ηλικίας, από την βρεφική μέχρι και την εφηβική. Έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στο τμήμα Εργοθεραπείας. Εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων σε μεγάλες θεραπευτικές δομές της Αθήνας, ως εργοθεραπεύτρια πρώιμης παρέμβασης και πρόληψης σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία της Αττικής, έχει εμπειρία σε θεραπείες κατ’ οίκον καθώς και σε τηλεσυνεδρίες, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Έχει εργαστεί ακόμη ως ασκούμενη εργοθεραπεύτρια στο Παράρτημα Αποθεραπείας & Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Βούλας, στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας, στο Γενικό Νοσοκομείο Ασκληπιείο Βούλας καθώς και στο Πανεπιστημικό Νοσοκομείο Ιωαννίων, στην κλινική αποκατάστασης. Διαθέτει αξιόλογη κλινική εμπειρία σε νευροαναπτυξιακές διαταραχές: διαταραχή αυτιστικού φάσματος, διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού, αναπτυξιακή καθυστέρηση, δυσπραξία, διαταραχή ελλειματικής προσοχής (ΔΕΠ-Υ) κ.α. Εργάζεται τόσο στην πρώιμη παρέμβαση όσο και με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, αλλά και εφήβους.
Έχει εξειδικευτεί επίσης, στις διαταραχές σίτισης παιδιών και εφήβων και ασχολείται με την αξιολόγηση και αποκατάσταση αυτών. Έχει εκπαιδευτεί σε πλήθος σύγχρονων και κλασικών θεραπευτικών μεθόδων και έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ημερίδων και ειδικών σεμιναρίων, σχετικών με την πρώιμη παρέμβαση, την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, την δυσγραφία, τη δυσπραξία, την ΔΕΠ-Υ, τις διαταραχές σίτισης κ.α. Ως εγγεγραμμένο μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπείας συνεχίζει διαρκώς να εκπαιδεύεται και να επιμορφώνεται σύμφωνα με τις εξελίξεις στην Εργοθεραπεία και στην ειδική αγωγή.
«Το 2013 ξεκίνησα τις σπουδές μου στην Αθήνα, όπου ζω και εργάζομαι τα τελευταία χρόνια. Έχω αφιερωθεί στην εργοθεραπεία, προσφέροντας τις υπηρεσίες μου σε παιδιά και εφήβους με νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Έχω εξειδικευτεί επίσης, στον τομέα της παιδιατρικής σίτισης. Ως εργοθεραπεύτρια και θεραπεύτρια σίτισης φροντίζω να εκπαιδεύομαι και να μένω ενήμερη για τις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις. Στόχος μου είναι να διαμορφώνω κατάλληλα περιβάλλοντα υποστήριξης, φροντίδας και αγάπης για το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί σωστά απολαμβάνοντας μια ολοκληρωμένη και αυτόνομη ζωή. Ο ρόλος μου στο σχολείο, είναι η κλινική παρατήρηση των παιδιών στο σύνολο της τάξης, η ατομική αξιολόγηση των γνωστικών-αντιληπτικών, αισθητηριακών, κινητικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων, ανάλογα με την χρονολογική τους ηλικία, η ενημέρωση και καθοδήγηση των γονέων (όπου κριθεί αναγκαίο), η καθοδήγηση και εκπαίδευση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσω της θέσπισης στοχοκατευθυνόμενων δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών, η θέσπιση εργοθεραπευτικών στόχων και ο σχεδιασμός εξατομικευμένου εργοθεραπευτικού προγράμματος για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη, με στόχο την ανεμπόδιστη συμμετοχή του στα καθημερινά έργα του σχολικού πλαισίου και την αυτόνομη εκτέλεσή του.»